Karaman Devlet Hastanesi Sekreterlerine Etkili İletişim Eğitimi Verildi
16 Şubat 2018

Hastanemiz ve Üniversitemiz işbirliğiyle Hastanemizde çalışan sekreterlere, hastalarla daha iyi ve doğru iletişim kurabilmeleri için 14.02.2018 tarihinde kriz yönetimi ve Etkili İletişim konulu konferans verildi.

Hastanemiz Konferans Salonu’ndaki eğitimi, Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğretim Görevlisi Fatma Ayhan verdi. Ayhan, iletişim, beden dili, stres, öfke yönetim ve güzel konuşma gibi konularda bilgiler vererek; “bu eğitimin en öncelikli amacının hastane sekreterlerinin hasta ve yakınlarıyla daha kaliteli iletişim kurabilmeleridir” ifadesini kullandı.  

Ayhan; “ Sağlık hizmeti için hastaneye başvuran hastanın ilk karşılaştığı ve hastane ile ilgili ilk izlenimlerini oluşturduğu faktörlerden biri de hastanedeki sekreterlerdir. Hastanemiz idarecilerinden aldığım bilgiler doğrultusunda hastanemize günlük ortalama 5.000 hasta acil ve polikliniklere gelmekte, ayrıca hastaların yanındaki refakatçiler ve yatan hastalarımıza gelen ziyaretçiler ile birlikte bu sayı 12.000 civarındadır. Bu bağlamda sekreterler hasta ve hasta yakınları ile doğru iletişim kurmalıdır. Çünkü Rahatsızlığı nedeniyle psikolojik baskı altında olan hastaların hastanede kendilerini rahat hissedebilmeleri tedavilerinin en önemli unsurlarından biridir” diyerek bu konunun önemine değindi.

Hastanın ve hasta yakınlarının hastaneye karşı duygu ve düşüncelerinin olumlu olması için, hastalığın tedavisi yanında hasta karşılama hizmetlerinin de önemli bir etkisi bulunduğundan bahseden Ayhan son olarak da doğru iletişim ve iletişim kazaları konusunda personeli bilgilendirdi.

Konferansa katılan Devlet Hastanesi idarecileri de bu güzel ve verimli sunumu nedeniyle Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğretim Görevlisi Fatma Ayhan’a teşekkür ettiler. Hastanemiz tarafından bu ve benzeri eğitimlerim devam edeceği bildirilerek program sona erdi.

 
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4